|
|
e-mail: kontakt@fundacja-nami.pl
statut fundacji
dojazd do lokalu fundacji
deklaracja uczestnictwa w zajęciach Klubu Lwa
Powrót do strony głównej
UWAGA! W roku szkolnym 2019/2020 nie prowadzimy naboru na zajęcia.
Na tej stronie:
Podstawowe informacje
Program zajęć
– 1. umiejętności szachowe
– 2. umiejętności programistyczne
– 3. umiejętności językowe i japońskie zwyczaje
Prowadzący zajęcia
Podstawowe informacje
Zajęcia prowadzimy w formie gier i zabaw z ćwiczeniami ruchowymi, używając zabawnych i dużych rekwizytów.
Wasze dzieci nauczą się:
– myślenia logicznego i strategicznego;
– precyzyjnego wyrażania myśli i opisywania czynności;
– skutecznego analizowania i rozwiązywania problemów.
Rozwiną umiejętności:
– koncentracji i intuicji;
– wyobraźni i orientacji przestrzennej;
– uczenia się na błędach i doskonalenia się.
Zapoznany dzieci z:
– elementami języka i pisma japońskiego,
– japońskimi obyczajami,
– podstawowymi informacjami o Japonii.
UWAGA! W roku szkolnym 2019/2020 nie prowadzimy naboru na zajęcia.
Regulamin zajęć i deklaracja uczestnictwa.
Zainteresowanych rodziców prosimy o przesłanie podpisanej i zeskanowanej deklaracji mailem oraz przyniesienie wydrukowanej na pierwsze zajęcia.
Kontakt
Grażyna Pogorzelska, tel. 784 694 592
grazyna.pogorzelska@fundacja-nami.pl
Program zajęć
Zajęcia obejmują trzy przeplatające się cykle:
1. umiejętności szachowe
2. umiejętności programistyczne
3. umiejętności językowe i japońskie zwyczaje
Umiejętności szachowe
Umiejętności szachowych uczymy wykorzystując grę „Złapmy Lwa!”, czyli japońskie szachy dla najmłodszych, wydane w Polsce przez wydawnictwo edukacyjne EiSystem.
„Złapmy Lwa!” to gra tak prosta, że mogą w nią grać nawet pięciolatki, a jednocześnie zachowująca cały ładunek edukacyjny w zakresie myślenia logicznego i strategicznego charakterystyczny dla wszystkich odmian szachów.
Cykl zajęć zaczyna się od nauki reguł gry by dalej dojść do rozwiązywania zagadek szachowych obejmujących coraz dalsze przewidywanie ruchów własnych i przeciwnika, a całość kończymy na rozegraniu turnieju. Nie martwcie się o samopoczucie swoich dzieci – w naszym turnieju nikt nie przegrywa choć wyłaniamy zwycięzcę.
Każda z tych czynności oparta jest na precyzyjnych scenariuszach i dopasowanych pomocach dydaktycznych: od dywanowej planszy z poduszkami przez tradycyjne biurkowe plansze do gry po interaktywne multimedia.
Wszystko wspierane jest materiałami dla uczniów takimi jak zabawne certyfikaty postępów, nagrody-przypinki i karty pracy z zagadkami.
Nauka prowadzona jest w formie zabawy z dużą dawką ruchu.
Metafora uzyskiwania poziomów kolejnych postaci z gry:
– kurczaka,
– żyrafy,
– słonia,
– lwa
zachęca dzieci do rozwijania nie tylko myślenia logicznego i strategicznego, ale też pamięci i orientacji przestrzennej, umiejętności analizy i rozwiązywania problemów, a także rozwijania cech takie jak intuicja, koncentracja oraz umiejętność doskonalenie się.
Umiejętności programistyczne
Umiejętności programistycznych uczymy wykorzystując metodę „Programowania w ruchu” opracowaną przez wydawnictwo edukacyjne EiSystem.
Nauczanie informatyki przechodzi w świecie ewolucję pochodną od zastosowań informatyki w naszym codziennym życiu. Zaczynaliśmy jeszcze w XX wieku od rozpowszechniania samej umiejętności korzystania z komputerów i użytkowego oprogramowania. Następnie weszliśmy w erę informacji i skupialiśmy na umiejętności szukania, weryfikowania i przetwarzania informacji, a także na aktywnym i twórczym udziale w społeczeństwie informacyjnym.
Niepostrzeżenie w zastosowaniach osobistych i domowych zaczynamy tworzyć i stosować proste algorytmy, choć większość z nas nigdy nie użyła formalnego języka programowania.
Jakich umiejętności uczymy?
– podstawowych umiejętności niezbędnych do programowania, a nie samego programowania z użyciem tekstowego kodu,
– umiejętności samodzielnego lub zespołowego analizowania i rozwiązywania problemów, a nie teorii lub definicji,
– wyciągania wniosków z własnych błędów, a nie gotowych rozwiązań.
W jaki sposób uczymy?
– przez zabawę – w ruchu i w działaniu,
– konkretnie – w zakresie języka, obrazu, dźwięku i fabuły,
– na dywanie – przy pomocy zadań i gier w wymiarze całej grupy,
– w realnej przestrzeni – bez tabletu i bez komputera, oswajajmy dzieci z tablicą multimedialną i sterowaniem przez ruch.
Umiejętności językowe i japońskie obyczaje
Wszyscy oswoiliśmy się z koniecznością uczenia dzieci języków obcych przez zabawę – dlatego idziemy jeszcze o krok dalej i uczymy dzieci języka japońskiego „przy okazji”. Dzieci poznają japońskie nazwy zwierząt pojawiających się w grach i zabawach, uczą się japońskich zwrotów okolicznościowych, a także reguł zachowania, szczególnie japońskich norm grzeczności jako części konwencji gry, w której uczestniczą.
Nawet japoński zapis sylabiczny i obrazkowy (w odróżnieniu od naszego alfabetycznego) przedstawiamy jako specyficzny kod w zadaniach informatycznych zastanawiając się który rodzaj zapisu jest wygodniejszy.
Stykając się z odległą kulturą Dalekiego Wschodu, dzieci zaczynają lepiej rozumieć i cenić własną kulturę.
Prowadzący zajęcia
Wojciech Jedynak – Mistrz Polski japońskich szachów w roku 2016, informatyk i nauczyciel języka japońskiego doświadczony w pracy z dziećmi i szkoleniach dla nauczycieli.
Maciej Krzywda-Pogorzelski – kierownik i współautor dziesiątek projektów edukacyjnych i informatycznych dla znanych wydawców (WSiP, PWN), autor metody „Programowania w ruchu”.
|
|